2020. február 27. csütörtök 19.00
Jász Borbála filozófus, művészettörténész tárlatvezetése Sebestyén Sára Élek című fotókiállításán.
„Sebestyén Sára fotográfiái a mindennapi esztétika világába kalauzolják a szemlélőt. Apró, hétköznapi jelenségek képzőművészi igényű bemutatása, elveszett tárgyak megtalálása és újra felfedezése inspirálja a művészt. A kompozíciók tiszta formákból épülnek fel; a címekkel együtt a fotográfus olyan kontextusba helyezi az alkotásokat, amelyek elemi erővel szólítják meg és a valóság esztétizált újra átélésére hívják meg a nézőt.” Jász Borbála
„Üdítő, korunkra alig jellemző tisztaság, önfegyelem, ugyanakkor nagyfokú érzékenység jellemzi az utcán talált témákat geometrikus, konstruktív kompozíciókban megörökítő, a művész szavait idézve „a hétköznapok kis semmiségeinek szépségét” közvetítő Sebestyén Sára fotóit. Témaválasztása és látásmódja is árulkodik arról, hogy az építészet, pontosabban a belsőépítészet világából érkezve kezdett fotózni; valós épületek, helyzetek és színek megfigyeléséből jutott el a magyar fotóművészet Moholy-Nagy Lászlóval indult, később többek között Maurer Dóra által képviselt progresszív konstruktivista vonalát követve a colorfield és a majdnem – de csak majdnem – hard edge minimalista fotókhoz. Izgalmas lenne tudni, hogy a tárlat találó címében szereplő egyetlen szó, az „élek” két jelentése közül melyikre gondol a látogató, mielőtt belép a kiállításra, hogy aztán azzal a felismeréssel távozzon, miszerint mindkettő indokolt. Hiszen látja az épületek éleit, amik – a tárlatot megnyitó Szöllősi-Nagy András találó megfogalmazásával – a diszkontinuitást, az egyik térből a másikba, a szilárdból a légneműbe átlépést jelenítik meg, egyúttal benyomást kap arról is, hogyan él, hogyan kommunikál a művész – képekben, szavak nélkül.” Emőd Péter, HVG ajánló